W Złotym Stoku

Jesteś tu: » Strona startowa » Aktualności » W Złotym Stoku

Sprawozdanie z wycieczki do Złotego Stoku
19 kwietnia br. wraz z klasą trzecią byliśmy na wycieczce w Złotym Stoku. Wyruszyliśmy autokarem o godzinie „8.00”. Około godziny „9.30” byliśmy na miejscu. Najpierw zwiedziliśmy Kopalnię Złota.

Pan Eryk – przewodnik opowiadał nam ciekawe historie. W sztolni, w Chodniku Śmierci straszył kościotrup. Spotkaliśmy tam Gnoma oraz Alchemika produkującego arszenik. Podziwialiśmy przepiękny podziemny wodospad. Następnie szliśmy kilka pięter w dół po metalowych schodach i doszliśmy do rynny, którą zjechaliśmy do wyjścia. Po krótkim spacerze na świeżym powietrzu weszliśmy do następnej sztolni, skąd wyjechaliśmy podziemnym tramwajem. Dojechaliśmy nim do mennicy, w której mieliśmy okazję wybijać monety. Potem zwiedzaliśmy Muzeum Minerałów, gdzie zachwycaliśmy się różnorodnością kamieni.
 Po wyjściu z muzeum zostaliśmy podzieleni na dwie rywalizujące ze sobą grupy: grupa dziewczynek płukała złoto, a grupa chłopców wspinała się po ściance wspinaczkowej. Później była zmiana.
 O godzinie „13.00” udaliśmy się na obiad do restauracji. Po obiedzie strzelaliśmy z łuku. Po tej konkurencji, Pan Eryk udał się na liczenie naszych punktów, a my szaleliśmy na „batucie” -  trampolinie oraz w „pajęczej sieci”.
 Na zakończenie przewodnik ogłosił wyniki. Wygrała drużyna chłopców. Dostaliśmy dyplomy, a Julka Łojek i Wojtek Lis otrzymali nagrody w indywidualnym współzawodnictwie.
 Było świetnie, ale o godzinie „15.00” musieliśmy już wracać do Włodowic. Wszyscy byliśmy zadowoleni i cieszyliśmy się, że pojechaliśmy na tak fascynującą wycieczkę.