W Górach Sowich

Jesteś tu: » Strona startowa » Aktualności » W Górach Sowich

W dniach 6-7 października klasa szósta była na wycieczce w Górach Sowich. Zwiedziliśmy Podziemne Miasto Osówka - ostatnią, główną i zarazem najbardziej rozbudowaną kwaterę Adolfa Hitlera na Dolnym Śląsku. Stamtąd szlakiem udaliśmy się na Wielką Sowę. Na szczycie znajduje się wysoka na 25 metrów kamienna wieża widokowa wybudowana w roku 1906. Z racji położenia w środkowej części Sudetów jest wspaniałym punktem widokowym.

Dnia 6 i 7 października klasa VI wybrała się z panią Anią i panem Jankiem na wycieczkę w Góry Sowie. Nasza przygoda zaczęła się w pozdiemiach w Osówce, po czym wyruszyliśmy pieszo na długą wędrówkę do schroniska "Sowa". Tam zostawiliśmy plecaki i z wielką ochotą wdrapaliśmy się na Wielką Sowę. Podziwialiśmy piękne widoki. Potem czekały na nas ciepłe kiełbaski i ziemniaki z ogniska. Gdy zachodziło słońce, bawiliśmy się w chowanego, w lesie. Po wszystkich leśnych trudach zaczęła się dyskoteka. Wytańczeni poszliśmy grać w grę zwaną "Mafia".

Pan Janek wymyślił coś pod koniec naszych wybryków, brał nas pojedyńczo. Czuliśmy zaciekawienie, a zarazem strach, bo nie wiedzieliśmy co nas czeka. Jak tam wchodziliśmy, mieliśmy zawiązane oczy arafatką Szymona i pan kazał nam  dotknąć osobę i jej gałkę oczną, niektórzy wybuchali śmiechem, a inni przerażeniem. Pod koniec dnia musieliśmy się oczywiście umyć i kłaść spać... Ale było zupełnie inaczej. Buszowaliśmy i chodziliśmy z pokoju do pokoju. Następnego dnia zjedliśmy śniadanie i pojechaliśmy szczęśliwi do domu.

Wiemy, że to zdarzenie pozostanie na zawsze w naszej pamięci.