Wycieczka do Książańskiego Parku Krajobrazowego

Jesteś tu: » Strona startowa » Aktualności » Wycieczka do Książańskiego Parku Krajobrazowego

Byliśmy w Explora Park, Książu, stadninie koni i w Świdnicy.

O 06:50 wsiedliśmy do autobusu, w którym już byli uczniowie gimnazjum nr 1. w Ząbkowicach Śląskich.Jechaliśmy ok. 45 min. Pierwszy przystanek to był Explora Park znajdujący się w Wałbrzychu. Oglądaliśmy bardzo ciekawą prezentację na temat fraktali, a potem korzystaliśmy z wielu interesujących urządzeń. W znajdujących się tam komputerach było 6 edukacyjnych gier. Po 2 godz pożegnaliśmy to miejsce. Nie długo potem znaleźliśmy się w Książańskim Parku Krajobrazowym. Mieliśmy spory kawałek do zamku. Dowiedzieliśmy sie wielu ciekawych rzeczy o Książu, np. tego, że kręcono tam filmy takie jak Generał i Tajemnice Twierdzy Szyfrów, a jeszcze tego że mieszkała tam księżna Daisy. Przewodnik powiedział nam, że 50 m pod głównym dziedzińcem była kryjówka Adolfa Hitlera. Po obejrzeniu kilku komnat udaliśmy się do Królewskiej Stadniny Koni , tylko że to nie były zwykłe konie tylko Ogiery. Nie spotkaliśmy ich w stadninie, więc szukaliśmy ich gdzieś dalej. Wróciliśmy do autokaru i  pojechaliśmy do Świdnicy aby obejrzeć Kościół Pokoju wpisany na listę Światowego Dziedzictwa UNESCO, a następnie w restauracji zjedliśmy obiad.
 Napewno byśmy chcieli znowu tam pojechać.
Agata Estreicher kl.4
Alicja Pawlik kl.4

Dnia 25.listopada.2010.r byłam na wycieczce w Wałbrzychu, w Książu i w Świdnicy. W Wałbrzychu byliśmy w Explora Park ok. 2 godzin. Pani opowiadała nam o fraktalach, potem mogliśmy się bawić. Po 2 godzinach pojechaliśmy do Książa zwiedzać zamek i stadninę koni. W zamku najpierw kupowaliśmy pamiątki a potem zwiedzaliśmy. Po zwiedzaniu zamku poszliśmy  zobaczyć stadninę koni, oglądaliśmy tam konie i dawaliśmy im jeść trawę. Potem pojechaliśmy do Świdnicy zobaczyć tamtejszy kościół i zjeść  obiad w restauracji. Podczas wycieczki najbardziej podobał mi się  Explora Park.
POLECAM   ZWIEDZANIE    TYCH    OKOLIC.

Dominika Zembroń

25 listopada wybraliśmy się z całą klasą na wycieczkę. O godzinie 6.45 byliśmy już pod szkołą. Ale nie tylko nasza klasa jechała , było też kilkoro dzieci z Ząbkowic z pierwszej, drugiej  i trzeciej gimnazjum. Najpierw pojechaliśmy do Wałbrzycha do Explora  Park. Tam pani opowiadała nam o fraktalach, a po oglądaniu mogliśmy się bawić. Potem pojechaliśmy do Książa zobaczyć zamek i stadninę koni. W zamku najpierw kupowaliśmy pamiątki, a potem dopiero zwiedzaliśmy. Na koniec pojechaliśmy do Świdnicy zobaczyć świdnicki kościół. A potem poszliśmy do restauracji, gdzie zjedliśmy obiad. Najbardziej podobała mi się stadnina koni.

Aleksandra Zembroń

25 listopada 2010 roku w czwartek pojechaliśmy na wycieczkę o godzinie 6.45 do Explora Park. Jak tam przybyliśmy, to nas przywitała pani, która była bardzo miła. Pokazała nam fraktale to znaczy rzeczy podobne do siebie. Każdy zwiedzał co chciał i bardzo podobała mi się ta wycieczka edukacyjna. Potem wybraliśmy się do Książa w Wałbrzychu, gdzie zastaliśmy piękne złote komnaty i różne kanapy, co prawda nie można było na nie siadać. Były tam szklane żyrandole i kominki z aniołami. Kościół pokoju w Świdnicy. W kościole usiedliśmy w ławkach i słuchaliśmy jak pan mówił, gdzie co jest. Następnie zatrzymaliśmy się w restauracji, w której zjedliśmy obiad. I tak przebiegł nam ten cudowny dzień.

Kornelia Pis

Dnia 25.11.2010 o godzinie 6 45!, wraz z całą klasą i kolegami z Ząbkowic pojechaliśmy do Explora Parku, oraz do zamku Książ w Wałbrzychu i do Katedry w Świdnicy. Najpierw pojechaliśmy do Explora Parku. Tam uczyliśmy się o fraktalach. Kiedy lekcja się skończyła, zwiedzaliśmy Explora Park ale z tego co zobaczyliśmy. najbardziej podobały mi się specjalne klocki, z których układaliśmy z kolegami różne ciekawe figury.
Następnie udaliśmy się do zamku Książ w Wałbrzychu. Zamek zadziwił mnie swoją urodą i wielkością. Tutaj mieliśmy trochę wolnego czasu na kupno pamiątek. Kiedy przyszedł przewodnik zwiedzaliśmy część salonów Księżnej. Dowiedzieliśmy się, że zamek ma około 463 pokoje i około 56 salonów. W zamku jest również zaczarowana skała, której każdy z nas mógł dotknąć. W Wałbrzychu zwiedziliśmy także stadninę koni. Potem pojechaliś do Świdnicy. W Świdnicy zwiedziliśmy piękną Katedrę i zjedliśmy smaczny obiad. Po obiedzie zadowoleni wracaliśmy  do domu.
Wycieczka bardzo mi się podobała!!!

Bogusław Borkowski

Spotkaliśmy się w czwartek, 25 listopada  2010  r. bardzo wcześnie rano we Włodowicach pod szkołą. W wycieczce uczestniczyli uczniowie z naszej szkoły a  także gimnazjaliści z  Ząbkowic.
           Na początku Pani Dyrektor powiedziała o zasadach zachowania i o tym, co nas czeka. Zaraz po tym  ruszyliśmy autokarem do Wałbrzycha . Podróż była trochę nudna, ale potem mieliśmy super zajęcia w EXPLORA PARK. W jednej sporej sali na stolikach były różne gry logiczne. Najciekawsze były kolorowe kangurki, które  się układało, dopasowując je kształtami. Zabawne też były rury do gadania. Potem pojechaliśmy do Książa - tam zwiedzaliśmy zamek, a pani przewodnik pokazywała wystawę i wystrój pokoi, np. chiński salonik albo sale z kominkami. Widzieliśmy też konie w zagrodzie obok Parku Książańskiego.
             Następnie odbył się obiad, który był smakowity. Jedliśmy go już w Świdnicy, bo tam potem zwiedzaliśmy Kościół Pokoju. W środku wysłuchaliśmy nagrania o wystroju  świątyni.  Ładna też była fontanna z Neptunem oraz Hermes na wieży domu.
Sądzę, że ta wycieczka była bardzo ciekawa i ucząca.

Łucja Szuber, klasa III

Dnia 25.11.2010r byłem na wycieczce szkolnej. Podróż odbyłem autokarem, w którym był pilot wycieczki. W czasie przejazdu ten pan opowiadał nam bardzo ciekawe historie o Wałbrzychu, a także o miejscach, w których byliśmy. Pierwszym miejscem jakie odwiedziliśmy był Explora Park.
Dowiedziałem się tam co to są  fraktale,ale też bawiłem się  i grałem  w różne gry matematyczne.
Gdy już wyjechaliśmy z Explora Parku to pan przewodnik opowiadał nam o Wałbrzychu. I tak dojechaliśmy do zamku Książ. Teraz wiem, że była to budowla obronna, wybudowana przez księcia świdnicko - jaworskiego Bolka I Surowego. Następnie  udaliśmy  się do Kościoła Pokoju, w Świdnicy.
Na mocy Pokoju Westfalskiego, kończącego wojnę trzydziestoletnią, cesarz Ferdynand III został zobowiązany przez Szwedów do wyrażenia zgody na budowę przez ewangelików w księstwach dziedzicznych w Jaworze, Głogowie i Świdnicy po jednym tzw. "Kościele Pokoju". Habsburgowie nie uznawali w ten sposób równorzędności wiary protestantów i katolików, lecz traktowali zezwolenie na budowę jako bardziej lub mniej wymuszony akt tolerancji. Kamień węgielny położono 23 sierpnia tego samego roku. 24.06.1657 r. można było w Kościele Pokoju w Świdnicy odprawić pierwsze nabożeństwo.
 Wycieczka była bardzo ciekawa. Po powrocie byłem tak zmęczony, że szybko zmorzył mnie sen.

Kacper Zabłocki

Dnia 25 listopada 2010 r. pojechaliśmy na wycieczkę do Książa,
Wałbrzycha i Świdnicy. Wyjechaliśmy o godz.6:45,podróż trwała ponad godzinę. Kiedy dojechaliśmy do Wałbrzycha wysiedliśmy z
autobusu i poszliśmy do "Explora parku". W "Explora parku" pani mówiła nam o fraktalach. Fraktale to takie rzeczy, z których każdy element jest taki sam. Potem mogliśmy porobić różne rzeczy, ja ciągle budowałem z klocków. Potem pojechaliśmy do
Książa. W Książu poszliśmy do zamku. Kiedy czekaliśmy na przewodnika mogliśmy pójść do sklepu z pamiątkami. Następnie zwiedzaliśmy
zamek. Kiedy wyszliśmy z zamku oglądaliśmy stadninę koni. Potem poszliśmy do lasu i pojechaliśmy do Świdnicy. W Świdnicy
zwiedzaliśmy Kościół Pokoju. W Kościele Pokoju widzieliśmy piękne anioły w malarstwie i rzeźbie, było tam ponad 10.000 aniołów. Wieczorem wróciliśmy do
domu. Bardzo podobała mi się ta wycieczka.
Hubert Lawenda

Dnia 25 listopada 2010 r. o godzinie 6.45 rozpoczęła się nasza wycieczka do Explora park, zamku Książ oraz kościoła Pokoju w Świdnicy.
W e\Explora parku Pani pokazywała nam na dużym ekranie fraktale. Po pokazie fraktali mogliśmy się bawić zabawami matematycznymi. Kiedy upłynęły dwie godziny zabawy w Explora park ruszyliśmy dalej. Naszym kolejnym celem był zamek Książ. Tam też dostaliśmy pół godzinną przerwę na kupno pamiątek. Po ich kupnie spotkaliśmy się w wyznaczonym miejscu i wraz z Panią przewodnik ruszyliśmy poznawać historię i tajemnice zamku Książ. Zamek jest jednym z elementów Szlaku Zamków Piastowskich. Jest to trzeci co do wielkości zamek w Polsce po zamku w Malborku i Zamku Królewskim na Wawelu. Niewielka część zespołu pałacowego jest udostępniona dla zwiedzających, w tym znajdujący się w części centralnej zamek piastowski. Dowiedzieliśmy się również, że w zamku były kręcone sceny do filmu pt. „Opowieści z Narni Książe Kaspian” oraz zdjęcia do serialu pt. „Tajemnica twierdzy szyfrów”. Opowieści Pani o zamku były ciekawe i interesujące.
Kolejnym etapem naszej wycieczki było zwiedzanie stadniny koni. Podczas zwiedzania stadniny mogliśmy karmić i głaskać konie. Po zakończonej wizycie w stadninie ruszyliśmy w dalszą drogę. Następnym miejscem, które odwiedziliśmy był kościół Pokoju w Świdnicy. Kościół słynie z malowideł na stropach.  Autorzy malowideł czerpali swe inspiracje z ostatniej księgi Pisma Świętego, Objawienia Św. Jana. Wyjątek stanowi, środkowy obraz przedstawiający Świętą Trójcę.
Jedną z atrakcji wycieczki było zjedzenie wspólnego obiadu. Po spożyciu posiłku ruszyliśmy w drogę powrotną do domu.
Jakub Zapała

Dnia 25.11.2010.r.wybrałam się z moją klasą 3z Włodowic na wycieczkę do Wałbrzycha. Celem było odwiedzenie EXPLORA PARKU czyli parku matematycznego, w którym bardzo dużo się nauczyliśmy oraz poznaliśmy wiele ciekawych zabaw matematycznych. Następnym celem wycieczki było zwiedzenie Książańskiego Parku Krajobrazowego, po którym oprowadzał nas przewodnik, dzięki jego opowieściom dowiedzieliśmy sie wiele ciekawych rzeczy na temat zamku i jego historii. Mogliśmy sobie kupić tam także wiele ładnych pamiątek. Poszliśmy także do doliny różaneczników oraz stadniny koni, które bardzo lubię. Na koniec pojechaliśmy do Kościoła Pokoju w Świdnicy ,w którym zafascynowały nas wielkie organy i ciekawa budowla kościoła. Wycieczkę mogę określić jako ciekawą i udaną, która wiele mnie nauczyła.