Klasa IV w stolicy Dolnego Śląska

Jesteś tu: » Strona startowa » Aktualności » Klasa IV w stolicy Dolnego Śląska

Miniony weekend spędziliśmy bardzo intensywnie na wycieczce we Wrocławiu. Zaplanowaliśmy podróż szynobusem.

Pierwszy odcinek do Wałbrzycha obfitował w tunele oraz bardzo wysokie mosty. Około godz. 10 przybyliśmy na wrocławski Dworzec Główny, zabytkowy, lecz również bardzo nowoczesny. Do hotelu dotarliśmy tramwajem, zostawiliśmy tam bagaże i ruszyliśmy na podbój Starego Miasta, przy okazji poszukując wrocławskich krasnali. Zobaczyliśmy Ratusz, Uniwersytet, Katedrę oraz mnóstwo kamieniczek. Niespodziewanie trafiliśmy na pochód kapeluszników. Dziewczyny dostały na pamiątkę oryginalne ręcznie robione kapelusiki.  Spacerując po Rynku, ruszyliśmy w kierunku kamieniczek o bajkowych nazwach - Jaś i Małgosia. Tuż obok był kościół św. Elżbiety z wieżą widokową. Pokonaliśmy ponad 300 schodów, wysiłek się opłacał, ponieważ z góry roztaczała się przepiękna panorama miasta. Rozpoznawaliśmy miejsca, w których byliśmy. Po południu był czas na relaks we Wrocławskim Parku Wodnym. Kolację zjedliśmy w blasku nocnego miasta. Dzień drugi, po porannej mszy, spędziliśmy w ZOO. Afrykarium zrobiło na nas duże wrażenie. Naprawdę poczuliśmy klimat Czarnego Lądu. Trafiliśmy na moment karmienia żyraf.  Po południu obejrzeliśmy pokaz tańczących fontann przy Hali Stulecia.

Czas bardzo szybko nam mijał i nadszedł czas powrotu. Znów wsiedliśmy do pociągu, a w drodze do domu podziwialiśmy malownicze krajobrazy.

Wycieczka bardzo nam się podobała. Za rok znów gdzieś pojedziemy....pociągiem Uśmiech